تور ترکیه

تور استانبول-تور ترکیه

تور ترکیه|دیدنیهای ترکیه|هتلهای ترکیه|ترکیه|استانبول|آنتالیا|آنکارا


تور ترکیه|دیدنیهای ترکیه|هتلهای ترکیه|ترکیه|استانبول|آنتالیا|آنکارا
تورترکیه تورهای خارجی تور های ترکیه تور استانبول آنکارا کوش آداسی ازمیر قونیه هتل آپارتمان خرید خانه در ترکیه تورارزان
نويسندگان
لینک دوستان
پيوندهای روزانه
-------------------- --------------------


اولین سیستم حمل و نقل زیرزمینی در استانبول به سده‌ی نوزدهم برمی‌گردد؛ زمانی که قطار کابلی زیرزمینی تونل در ١٨٧٥ از کاراکوی به سمت خیابان استقلال به راه افتاد، تنها ٥٧٣ متر را می‌پیمود.
در دهه‌ی ١٩٩٠ یک خط مدرن تراموا در بخش اروپایی شهر کشیده شد، که در حال حاضر به بخش‌های درونی شهر گسترش پیدا کرده و از طریق یک تونل دریایی به نام مارمارای از پایین بسفر، به بخش آناتولی راه پیدا کرده است. متروی استانبول، شامل دو خط است، که خط شمالی، تکسیم را از راه دیه‌کوی و لونت، به مسلک در استانبول نو پیوند می‌دهد. یک سیستم قطار کابلی هم، تکسیم را به کاباتاش- جایی که با راه آهن می‌توان به بخش آناتولی رسید- اتصال میدهد.


برچسب‌ها: شهر استانبول , تور ترکیه , تنگه بسفر , ,
[ یک شنبه 30 مهر 1391 ] [ 13:9 ] [ تور ]

بزرگترین جزیره مجموعه جزایر استانبول جزیره بیوک آدا یا همان جزیره پرنس هست . داخل این جزیره ماشین نیست و اهالی هم برای رفت آمد از درشکه استفاده میشود. بوسیله درشکه در طی مدت 2 ساعت می توانید دور تا دور جزیره بگردید . اطراف اسکله منطقه شلوغ و مسکونی جزیره قرار داره و مملو از رستورانها ، قهوه خانه ها و دکان هایی است که اغلب پر جنب و جوش هستند ولی جهت جنوبی جزیره بسیار خلوت است و محوطه های جنگلی این بخش را فقط با قایقها می توانید ببینید . در کناره جزیره یک هتل قدیمی   متعلق به قرن 19 قرار دارد . .هتل  های موجود در این جزیره ، در ماه های تابستان وبهاراز مسافرین  زیادی پذیرایی میکنند . خانه های ویلایی تمیز با باغچه ها و حیاط های زیبا  سفری زیبا وشاد برای شما به یادگار میگذارد.

 



برچسب‌ها: شهر استانبول , تور ترکیه , جزیره بیوک ادا , جزیره پرنس , ,
[ شنبه 29 مهر 1391 ] [ 17:30 ] [ تور ]

کاخ يلديز ( ستاره ) مجموعه کاخها و باغهاي گسترده شده بروي تپه و آبادي هاي مشرف به تنگه استانبول با ديوارهاي بلند است . دومين کاخ بزرگ استانبول امروزه موارد استفاده ديگري دارد . مجموعه کاخ ستاره از سوي مهر شاه سلطان مادر سلطان سليم سوم ساخته شده است. سلطان محمود دوم نيز کاخ ديگري ساخته که آن را ستاره ناميده است . اين نام بعدها به مجموعه کاخهايي که در دوران عبدالمجيد ، عبدالعزيز و عبدالحميد ساخته شده داده شده است . مجموعه کاخها در زمان سلطنت عبدالعزيز افزايش يافته و کاخهاي مالتا ، چيت ، چادر و شاله ساخته شده است . سلطان عبدالحميد 33 سال زندگي کرده و در دوران سلطنت 33 ساله خود از اين کاخ که شهري در داخل شهر بود بعنوان دواير رسمي و حرمسراي خود استفاده نموده است. علاوه بر بخشهاي حکومتي ، کاخ ستاره داراي بخش هاي مختلف و مسجد است . اين کاخ در اواخر قرن 19 و در دوران عبدالحميد دوم به پايان رسيده است . بزرگترين و مجلل ترين اين ساختمانها ، شاله است که نشان مي دهد سلاطين چگونه آورده شده اند و نيز درختان و گياهان نادر ، زیبایي  بینظيري به باغ کاخ بزرگ داده است . به خاطر انجام بازسازي ها فقط کاخ هاي شاله و پارک براي بازديد عموم باز شده است .

 


برچسب‌ها: شهر استانبول , تور ترکیه , کاخ یلدیز در ترکیه , ,
[ جمعه 28 مهر 1391 ] [ 11:55 ] [ تور ]

با همکاري بخش فرهنگي سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران در استانبول هفت اثر امام خميني رضوان الله تعالي عليه شامل تفسير سوره حمد، چهل حديث ،شرح دعاي سحر،جهاد اکبر،جنود عقل و جهل،مصباح الهدايه و مسئله فلسطين به زبان ترکي استانبولي چاپ و منتشر شد. شايان ذکر اينکه کتاب چهل حديث براي چندمين بار تجديد چاپ گرديده است


برچسب‌ها: شهر استانبول , تور ترکیه , اثار امام , ,
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 17:47 ] [ تور ]

موارد ذیل به هموطنان عزیز که به صورت شخصی و یا حتی با تورهای ترکیه به کشور ترکیه مسافرت می کنند  توصیه می شود:

  از تحویل دادن مدارک هویتی خود ( خصوصا گذرنامه ) به افراد غیر مسئول جدا خودداری نمایید.

  برای اخذ ویزای دیگر کشورها مستقیما به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کرده و از تماس با دلالان و واسطه ها خودداری نمائید.
  در ترکیه جهت امور اداری خود مانند ثبت ازدواج ، ثبت شرکت و یا اخذ اجازه اقامت حتما مستقیما به خود مرکز و اداره ترک مورد نظر مراجعه و یا جهت راهنمائی با نمایندگیهای کشورمان تماس حاصل نمائید و از تماس با واسطه ها و یا پرداخت مبالغی جهت انجام این امور به این نوع افراد جدا خودداری نمائید.
  به اشخاص نا آشنا که در فرودگاه و یا اطراف سفارتخانه ها قصد طرح دوستی با شما را دارند، اعتماد ننمائید.
  با توجه به شیوع انتقال مواد مخدر و سایر اشیاء غیر مجاز از طریق جاسازی در بسته های کوچک وانتقال آن توسط مسافرین به خارج از کشور، از پذیرفتن هر بسته یا شیئی از افراد ناشناس برای انتقال آن به خارج از ایران جدا خودداری نمائید.
  در کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی از کشورهای دیگر داروهای مسکن قوی و کدئین دار جزو مواد مخدر محسوب میشود و همراه داشتن آن پیگرد قانونی دارد. لذا از همراه داشتن آن خودداری و در صورت نیاز نسخه پزشک معالج را همراه داشته باشید.
  ازسپردن وسایل، مدارک شناسایی ، کارت اعتباری، پول و اشیاء گران قیمت خود به افراد ناشناس و یا رها نمودن آنها در اتاق محل اقامت خودداری نمایید.
  همواره مدرک شناسائی ،نشانی و شماره تلفن محل سکونت خود و یا افرادی که با شما آشنا میباشند را همراه داشته باشید.
  در صورت امکان از کارتهای اعتباری استفاده کنید و در غیر این صورت فقط به میزان مورد نیاز وجه نقد همراه داشته باشید و در نگهداری آن دقت نمایید.
حتی الامکان در اوقات پایان شب و یا صبح زود از تردد در محل های خلوت نظیر ایستگاههای مترو خودداری نمائید.
  مطمئن ترین محل برای مراجعه جهت راهنمائی و رسیدگی به مشکلات احتمالی پیش آمده سفارت و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور میباشد لذا قبل از سفر به هر کشور آدرس و تلفن نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در آن کشور را تهیه و همراه داشته باشید.


برچسب‌ها: توصیه های سفر , تور ترکیه , ترکیه , اخذ ویزا , ازدواج , ثبت شرکت , شرکت ,
[ چهار شنبه 26 مهر 1391 ] [ 19:8 ] [ تور ]

آبشار تورگوت از جاذبه های شهر مار ماریس جواهر ترکیه میباشداین ابشار در نزدیکی روستای تور گوت است
از جاده روستای تورگوت که در 35 کیلومتری مارماریس قرار دارد با یک پیاده روی کوتاه می توان به این آبشاربسیار زیبا رسیدعلاوه براین در خلیج مارماریس که یک بندر طبیعی است دارای 3 گذرگاه با ظرفیت 1100 قایق می باشد و یکی از کانونهای تور آبی بوده و جهت توسعه توریزم قایق سواری در منطقه ، همه ساله جشنواره های مختلفی برگزار میشود.مارماریس  وابشار تور گوت ان گوشه ای از بهشت هستندکه در طول سال می توان همنشینی همه طیف های رنگ های سبز و آبی را درانها مشاهده نمود. فراوانی گردشگاه های موجود در کناره سواحل طولانی، وجود بندرهای طبیعی، نزدیکی به شهرهای آنتیک، زیبایی های طبیعی، امکانات تور آبی، بنادر مدرن کشتی های تفریحی، امکانات مناسب خلیج برای هر نوع ورزش های آبی، هتل های ۵ ستاره تا پانسیون های بسیار خوب، شهری بهشتیدر ماماریس را به وجود آورده است که همه ی گردشگران با هر نوع سلیقه می توانند تعطیلات دلخواه خود را در آن جا بگذرانند.

 

 

 


برچسب‌ها: ترکیه , تور ترکیه , دیدنی های ترکیه , تور مار ماریس , آبشار تورگوت , قایقرانی در مارماریس ,
[ سه شنبه 25 مهر 1391 ] [ 14:49 ] [ تور ]

 این هتل 5 ستاره در تفریحگاه ساحلی لارا واقع شده است. دارای 6 رستوران ، آبگرم گسترده و استخرهای شنا در فضای باز با اسلاید کودکان است.

لیماک لارا دارای ویژگی های حمام ترکی , بخار، استخرهای سرپوشیده و یک وان آب داغ است.در این هتل گستره ای از درمان های تمدد اعصاب در دسترس هستند، از جمله ماساژ کامل بدن، محافظت پوست و pedicures.

لیماک لارا د لوکس دارای اتاق های مطلوب ، مبلمان شیک با تأثیرات ترکیه و یک تلویزیون صفحه تخت است. بعضی از اتاقها دارای یک وان آب داغ و تراس با منظره دریا.

مهمان می تواند در رستوران از غذاهای هندی، تایلندی، ژاپنی، ایتالیایی، مکزیکی و ترکی لذت ببرید.و همچنین می تواند از وعده های غذایی در داخل اتاق لذت ببرد

 

 

 

 


برچسب‌ها: هتل های ترکیه , هتل های انتالیا , هتل لوکس در انتالیا , ,
[ سه شنبه 25 مهر 1391 ] [ 11:55 ] [ تور ]

گروه بین المللی جی 8 این بنای فوق العاده را برنده جایزه دوم پیشگیری از فاجعه استانبول کرده است این مسابقه توسط وزارت آموزش و پرورش استانبول ترکیه تدارک دیده شده بود این بنا سمبلی از مقاومت ترکیه برای مقابله با زلزله های مهیب ترکیه می باشد .




این بنا  که به نظر می رسد در داخل یک شکاف ساخته شده است دارای نورگیر هایی زیبا می باشد که نور پردازی های زیبا آن از داخل درزهای آن به خوبی قابل مشاهده است.


برچسب‌ها: ترکیه , تور ترکیه , دیدنی های ترکیه , بنای زیبا در استانبول , حوادث طبیعی در ترکیه , بناهای نوین در ترکیه ,
[ سه شنبه 25 مهر 1391 ] [ 11:31 ] [ تور ]

جنگلهای بلگراد نزدیک 20 کیلومتر از مرکز استانیول فاصله دارد شامل 6000 هکتار جنگلهای زیبا است و در آن ذخایر آب استانبول وجود دارد و کمرهای آب (سو کمرلری) که تاریخ آنها تا بیزانس و برخی تا سال 400 میرسد. دارای صدها نوع جنس پرنده بومی در خود است و حیوانات بومی مثل گئییک (گوزن) و مارال (گوزن ماده) و بعضا روباه و... هم اگر خوش شانس باشید می بینید. این جنگلها در سمت اروپا و روبروی جنگلهای شیله در بخش آسیا است. در قسمتهای شمالی تر هم سواحل زیبای کیلیوس رو داریم. چون مهاجران بلگرادی در روستایی در کنار این جنگلها زندگی میکردند به این جنگل بلگراد می گفتند اما بدلیل آلودگی آب (سو کیرلیلیغی) که ایجاد می کردند دستور تخلیه داد شد اما هنوز به همان نام مانده است.

 


برچسب‌ها: ترکیه , تور ترکیه , دیدنی های ترکیه , ,
[ دو شنبه 24 مهر 1391 ] [ 9:49 ] [ تور ]

در كشور تركيه تاريخ كوهنوردي كه بصورت حرفه اي در سال 1829 توسط يك فيزيك دان آلماني بنام پروفسور پارروت به قله بزرگ كوه آغري(5165) انجام گرفت.

ّ بعد از مرگ پاروت براي ادامه اكتشافات او دانشمند ديگري بنام پروفسور هرمان آبيج از طرف دولت آلمان به آغري فرستاده شد ودر سالهاي 1846 به كوههاي كاچكار (3932) در ريزه صعود كرد.

صعودهاي كه توسط دانشمندان خارجي در تركيه انجام شد.

در جنگ جهاني اول يكي از افسران عثماني بنام پرتو پاشا با الهام از لشكر اتريش وفرانسه اولين بار يگان كوهنوردي را در لشكر عثماني تاسيس كرد. و براي آموزش يگان كوهنوردي يلگري (سرهنگ اتريشي) را استخدام كرد.

بنا به مدارك ثبت شده اولين كوهنورد ترك دكتر وهبي ترك اوستون بود كه در سال 1906 به كوه مونت بلك( از سلسله كوههاي آلپ) صعود كرد.

اولين سازمان كوهنوردي بنام جميعت كوهنوردان ترك در سال 1928 تاسيس گرديد، و فدراسيون كوهنوردي نيز در سال 1939 تاسيس گرديد.

اولين گردش كوهنوردي در تركيه به كوه اولو داغ است كه توسط دكتر عثمان شوكي اورگانيزه شد.

در سال1928 اولين سازمان گروه كوهنوردي «بنام ترك داغچلك جميعتي» تاسيس گرديد،ودر سال 2006 تعداد كلوپهاي فعال كوهنوردي به 194919 افزايش يافت.


برچسب‌ها: ترکیه , تور ترکیه , کوهنوردی در ترکیه , دیدنی های ترکیه ,
[ یک شنبه 23 مهر 1391 ] [ 15:15 ] [ تور ]

یکی از دیدنی های ترکیه که از کشور های مختلف برای دیدن آن می آیند یک روستای عجیب در منطقه باستانی کاپادوکیه ترکیه است که ساکنان آن از سقف وارد خانه‌های خود می‌شوند. درب ورود به منزل در این روستا در سقف قرار دارد. که به نظر می رسد بخاطر امنیت بیشتر این کار را می کرده اند .

 

این روستای ۱۲ خانه‌ای در واقع نمونه‌ای از طرز زندگی در کاپادوکیه باستان را به تصویر می‌کشد. مردم منطقه کاپادوکیه در ۱۰ هزار سال قبل از سقف وارد خانه‌های خود می‌شده‌اند.
 

خانه‌های آن زمان دارای دو اتاق بوده و ساکنان از سقف به وسیله نردبانهایی چوبی به داخل خانه می‌رفتند. ساکنان کاپادوکیه در آن زمان نسبت به مردم اطراف خود زندگی پیشرفته‌تری داشته‌اند به طوری که در هر خانه‌ای سنگهای آسیاب، اجاق‌ها و سبدهای حصیری به چشم می‌خورد.
این منطقه مهد یکی ازکهن ترین تمدنهای جهان است و قدیمی‌ترین سیستم شهری جهان نیز در این منطقه شکل گرفته است.

 

 


برچسب‌ها: ترکیه , تور ترکیه , روستایی عجیب , دیدنی های ترکیه ,
[ شنبه 22 مهر 1391 ] [ 18:35 ] [ تور ]

هتل در دره گورمه در ترکیه | سایت معماری


 

در قلب آناتولي در حدود 300 كيلومتري جنوب شرقي آنكارا سرزمين افسانه انگيزي است كه از نظر تاريخ هنر بهترين و مهمترين آثار تاريخي قرون وسطائي آسياي صغير را در بردارد. در اين منطقه هنوز آثار فراواني از شهر كاپادو تركيه ملاحظه مي‌گردد كه خرابه های آن در دل شهرهاي كنوني باقي است. از آنكارا در جهت عدنه جاده‌اي به طرف نوشهير كشيده شده كه 290 كيلومتر طول دارد. از شهر نوشهير منطقه معماري صخره‌اي به طول تقريباً 20 كيلومتر آغاز مي‌گردد كه شامل آوچيلار Avcilar زلوه Zelve گورمه Goereme و نواحي ديگر بوده و به اورگپ Urguep ختم مي‌گردد، فاصله اورگپ تا قيصريه Keyseri 85 كيلومتر است.

در دره گورمه در اثر فعل و انفعالات آتشفشاني، هزاران صخره مسطح و مخروطي و دوك مانند ايجاد شده كه منظره بديعي را به وجود آورده است. در حدود 20 كيلومتر از فضاي طبيعت را كوههاي به شكل هرم و قارچ و مخروط و همچنين كمرهائي به مانند كوره‌هاي آجرپزي و ستون‌هاي عظيم و سكوهاي غول آسا فرا گرفته است. از نظر طبيعت هيچگونه وجه تمايزي مابين كندوان آذربايجان ايران و دره گورمه تركيه نمي‌توان يافت البته غناي شكل كران‌ها در تركيه به مراتب بيشتر است. همچنين وسعت منطقه معماري صخره‌اي در دره گورمه در حدود 15 الي 20 برابر كندوان آذربايجان است، بدين مناسبت مي‌توان كندوان ايران را نمونه كوچكتر گورمه تركيه ناميد. كاوشهاي باستان‌شناسي، فرهنگ اصلي معماري صخره‌اي در گومه از حدود قرن هفتم آغاز گرديده است.

هتل در دره گورمه در ترکیه | سایت معماری


برچسب‌ها: تورترکیه , تورکوشاداسی , توراستانبول , کاخهای ترکیه , جاذبه های ترکیه ,
ادامه مطلب
[ جمعه 21 مهر 1391 ] [ 11:18 ] [ تور ]

ایاصوفیه یا حاجیاسوفیا  کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره امپراتوری بیزانس به سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد.  پس از فتح استانبول، سلطان محمد دوم دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند. سلیمان اول دستور داد نقاشی‌ها و نگارگری‌های داخل ایاصوفیه را بپوشانند تا نماز جمعه در آنجا خوانده شود.. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن آتاترک، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی مانده‌است. ارتفاع گنبد بزرگ این مسجد از سطح زمین ۵۵ متر و قطر آن ۳۱ متر می‌باشد که بوسیله ۴۰ پشت‌بند بزرگ و روی چهار ستون اصلی سوار شده‌است.


برچسب‌ها: تورترکیه , تورکوشاداسی , توراستانبول , کاخهای ترکیه , ,
[ پنج شنبه 20 مهر 1391 ] [ 11:52 ] [ تور ]

آبشارهای دودن (Duden) یک گروه از آبشارهایی است که در 28 کیلومتری جاده قدیم آنتالیا - بوردور قرا ر گرفته است. این آبشارها از رودخانه Duden یکی از بزرگترین رودخانه ها در جنوب آنتالیا شکل گرفته است (در 12 کیلومتری شمال شرق آنتالیا) . این آب ها از صخره های Duden به پایین می ریزد و مستقیما وارد دریای مدیترانه می شود و بوجود آمدن این آبشارها منظره خیره کننده ای را به نمایش می گذارد .

سرچشمه این آبشار دو چشمه جوشان بنام پینارباشی(Pinarbasi) در منطقه کیرک گوزلر(Kirkgozler) در 40 کیلومتری آن است . آب این دو چشمه پس از طی مسیری کوتاه یکی شده و رود دودن را می سازد . دودن پس از طی مسیری 14 کیلومتری از زیرزمین در گودالی بنام وارساک(Varsak) در روی زمین جاری شده و پس از یک جریان کوتاه دوباره در طرف دیگر گودال در اعماق زمین فرو می‌رود. آبی که در گودال وارساک به زمین می‌رود پس از طی 2 کیلومتر در آبریز آبشار بیرون آمده و آبشار زیبای دودن را بوجود می‌آورد. آبی که از زمین بیرون می‌آید حداقل 10 متر مکعب در ثانیه است و حداکثر دبی آب پس از سر ریز از بالای آبشار و روان شدن روی زمین 15 الی 16 متر مکعب در ثانیه است . سرانجام این آب پس از عبور از آنتالیا بعد از 9 کیلومتر وارد دریای مدیترانه می‌شود.


برچسب‌ها: تورترکیه , تورکوشاداسی , توراستانبول , کاخهای ترکیه , ,
[ چهار شنبه 19 مهر 1391 ] [ 12:13 ] [ تور ]

و لقد ترکناها آية فهل من مدّکر(سوره قمر، آيه 15) ”و ما آن کشتي را محفوظ داشتيم تا آيت عبرت شود، پس کيست که پند گيرد؟“ در سال 1959، يک خلبان ترک، براساس مأموريت محول شده، چندين عکس هوايي براي مؤسسه ژئودتيک ترکيه برداشت. هنگامي که مأموريت به پايان رسيد، در ميان عکس هاي او تصويري جلب نظر مي کرد که بيشتر شبيه يک قايق بود تا چيزي ديگر، قايقي بزرگ که بر سينه تپه اي، در فاصله بيست کيلومتري کوههاي ارارت ارمیده بود.

 

 


برچسب‌ها: اشنایی با ترکیه , تور ترکیه , شناخت ترکیه , سفر به ترکیه , ,
ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 مهر 1391 ] [ 15:27 ] [ تور ]




باشکوهترین  مکانهای تنگه خلیج برای ساختن کاخ و قصرپادشاهان و دولتمردان اختصاص یافته بود .کاخ چراغان  در سال 1871 بجای قصر چوبی قدیمی به دستور سلطان عبدالعزیز و توسط معمار سرکیس بالیان ساخته شد. این کاخ در 4 سال و با هزینه ای بالغ بر 4 میلیون طلا ساخته شد. سقف و بخش میانی آن از چوب و دیوارهای آن از سنگ مرمر پوشیده شده است  . اتاقها با قالیهای نفیس مفروش شده و مبلمان با آب طلا و صدف تزئین شده است این اثر که سالیان درازی بصورت خرابه مانده بود با انجام تعمیرات کلی مجددا" احیا شد. با اضافه نمودن بعضی تاسیسات اکنون به یک هتل 5 ستاره بسیار زیبا تبدیل شده است .


برچسب‌ها: تورترکیه , تورکوشاداسی , توراستانبول , کاخهای ترکیه , ,
[ سه شنبه 18 مهر 1391 ] [ 11:53 ] [ تور ]

جمهوری ترکیه کشوری است در خاورمیانه و قسمتی از آن در اروپا واقع است با این حال  در تلاش است به اتحادیه اروپا بپیوندد و هم‌اینک تیم ملی فوتبال این کشور در لیگ اروپا شرکت می‌کند.

این کشور دو تکه از شمال‌غربی با بلغارستان، از غرب با یونان، از شمال‌شرقی با گرجستان، از شرق با

ایران وارمنستان از جنوب‌شرقی با سوریه وعراق و از جنوب با دریای مدیترانه و به تبع آن با قبرس همسایه است.

ترکیه به نوعی فصل مشترک قاره‌های آسیا و اروپاست و به همین دلیل فرهنگ آن هم تلفیقی از هر دو فرهنگ شرق و غرب کره زمین است.امپراطوری عثمانی به دلیل شکست در جنگ اول جهانی از هم پاشید و مورد تهاجم انگلیس و متحدانش واقع شد.

در همین زمان مصطفی کمال پاشا مقاومت ملی را علیه این کشورها طراحی کرد که در نتیجه آن جمهوری ترکیه بر پایه اصل جدایی دین از سیاست بنا شد.طرح اصلی پرچم ترکیه ماه و ستاره سفید با زمینه سرخ رنگ است. این طرح مربوط می‌شود به علایمی که امپراتوری‌های ترک سلجوقی و عثمانی به عنوان پرچم استفاده می‌‌کردند.


برچسب‌ها: اشنایی با ترکیه , تور ترکیه , شناخت ترکیه , سفر به ترکیه , ,
[ دو شنبه 17 مهر 1391 ] [ 15:6 ] [ تور ]

باستان شناسی در قلعه بودرم
امروزه در نوع خود یکی از بینظیرترین و جالب ترین  موزه های جهان است آثار بدست آمده از حفاریهایی از سال 1960 آغاز شده در این موزه که در قلعه بودروم ساخته شده قرار گرفته و به نمایش گذارده شده است. در این موزه آلبوم مدیترانه شرقی ، آثار بدست آمده از تحقیقات انجام یافته در مردابهای نزدیک بودروم به نمایش گذاشته شده است . مردابهای این منطقه شامل یاسی آوا ، شیطان دره سی ، بندر سرچه می باشد. مشاهده قدیمی ترین کشتی غرق شده جهان نیز از آثار جالب توجه منطقه است.


برچسب‌ها: تورترکیه , تورکوشاداسی , توراستانبول , ,
[ یک شنبه 16 مهر 1391 ] [ 15:0 ] [ تور ]

مینیا تورک با مساحت 60 هزار متر مربع شامل 15 هزار متر مربع فضای ماکت، 40 هزار متر مربع فضای سبز و آزاد و همچنین 3 هزار و 500 متر مربع فضای سرپوشیده و نیز 2 هزار متر مربع استخر و راه آبی و با گنجایش 500 اتومبیل پارکینگ در سال 2003 به عنوان بزرگترین پارک مینیاتوری دنیااست. . پارک مینیاتوری ترکیه (مینیاتورک) در دنیا از نظر مساحت موجود برای ماکت و مدت زمان اجرا و پایان پروژه دارای رتبه اول در جهان میباشد و در حفیفت یک شهر مینیاتوری است . در ابتدا 105 هثر تاریخی شامل ۴۵ اثر تاریخی استانبول، ۴۵ اثر تاریخی آناتولی و ۱۵ اثر تاریخی که امروزه خارج از مرزهای ترکیه قرار دارند و در زمان امپراتوری بزرگ عثمانیها جزء قلمرو انها بحساب میرفتند در معرض دید بازدید کنندها قرار گرفته است  .

 


برچسب‌ها: تورترکیه+توراستانبول+ترکیه+جاذبه های ترکیه+توریست+گردشگری در ترکیه+ ,
[ شنبه 15 مهر 1391 ] [ 7:29 ] [ تور ]


کاخ توپکاپی استانبول در نقطه اتصال تنگه بسفر و دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار دارد.
کاخ توپکاپی استانبول متعلق به قرن 15 تا 19 میلادی است و دوران امپراتوری عثمانی است. کاخ توپکاپی در سال 1453 توسط سلطان محمد فاتح ساخته شده است.  خود سلطان محمد تا سال 1481 در آن زیسته است. این کاخ در حدود  در این کاخ در گذشته محل زندگی پادشاهان و دولتمردان عثمانی بوده و دارای باغ بسیار باشکوهی است. در سمت راست کاخ درختان سرو قرار گرفته است و مطبخ های کاخ نیز در این سمت جای گرفته اند.
امروزه از این محل به عنوان نمایشگاهی از مجموعه های کریستال ، نقره و ظروف چینی که مربوط به دوره امپراتوری عثمانی است استفاده می شود. در ناحیه چپ کاخ حرمسرا قرار دارد. در این بخش همسران و فرزندان سلاطین در انزوا زندگی می کرده اند. سومین بخش کاخ نیز شامل سالن اجتماعات ، کتابخانه احمد سوم ، نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده سلطنتی جواهرات بسیار مشهور و قیمتی و نیز مجموعه ای از دست نوشته ها می باشد. خوب است بدانید موزه کاخ توپکاپی با دارا بودن بیش از دویست هزار سند و هشتادوشش هزار کتاب و بیسن سالن مملو ای از شاهکارهای نفیس تاریخی یکی از بزرگ ترین موزه های دنیا به حساب می آید . فاتح سلطان محمد پس از فتح استانبول در سال 1453 میلادی نخستین کاخ خود را در میدان بایزید که اکنون محل کنونی دانشگاه استانبول است و دومین کاخ خود را با عنوان سرای جدید با مساحت 82 هزار متر مربع در محل فعلی موزه توپکاپی سرای بنا کرد. این کاخ سال های سال محل اقامت سلاطین عثمانی بوده. این موزه سه حیاط اصلی دارد که از سه دروازه شامل باب همایون باب الاسلام و باب السعاده است. می توان داخل آن شد. در این موزه پوشاک سلاطین ، آثار ارزشمند متعلق به کاخ های سلطنتی از جمله تخت نادرشاه و تابلوهای نفیس نقاشی و جواهرات و مینیاتورهای ارزشمند از جمله شاهنامه فردوسی وجود دارد.
کاخ توپ کاپی همه روزها به استثنای سه شنبه جهت بازدید از گردشگران باز است.

کاخ توپ‌کاپی واقع در استانبول از قصرهای معروف امپراتوری عثمانی است که از ۱۴۶۵ تا ۱۸۵۳ مرکز اداری این امپراتوری بود. سلطان محمد فاتح در ۱۴۵۹ دستور ساخت این قصر را داد و کار ساختن آن در ۱۴۶۵ به پایان رسید. این قصر بین شاخ طلایی و دریای مرمره در استانبول واقع شده و چشم‌اندازی بسیار عالی به تنگه بسفر دارد. در ۱۸۵۳ سلطان عبدالحمید تصمیم گرفت محل اقامتش را به قصر تازه‌ساز دلمه باغچه منتقل کند که نخستین کاخ مدل اروپایی شهر بود. امروز قصر توپقاپی به موزه تبدیل شده‌است و از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی ترکیه‌است. در سال 1985 کاخ توپکاپی در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
 

موضوعات مرتبط: دیدنیهای استانبول ، ،
برچسب‌ها: تور , تور ترکیه , کاخ توپکاپی استانبول , استانبول , تور استانبول , ,
[ جمعه 14 مهر 1391 ] [ 23:14 ] [ تور ]

طرح ابتدایی قونیه و مناطق اطرافش قبل از عصر مدنیت به وجود آمده است. . شهر قونیه در زمان عثمانی‌ها از  ارزش و اعتبار بهره‌مند بوده است. در دوران جمهوری قونیه با سرعت گسترش یافت به پدر مولانا جلال‌الدین (سلطان العلماء) از طرف سلطان سلجوقی  یک باغچه هدیه شدو این تربت در سال ۱۳۹۶ با مناره‌ای از چینی روکشی شده است. که به عنوان مزار مولانا جلال‌الدین شناخته شده بود در سال ۱٩٣٨ به عنوان موزة مولانا بازسازی شد.



برچسب‌ها: تورترکیه+سغر به قونیه+ترکیه+زیبایهای ترکیه+توریست+گردشگری در ترکیه+ ,
[ پنج شنبه 13 مهر 1391 ] [ 9:57 ] [ تور ]

كمر ترکیه :

كمر يكي از مراكز مهم توریستی با امكانات پذيرايي و اسكان ، غذاخوري ، پلاژ ، بندر كشتي هاي تفريحي و شهرهاي تاريخي مي باشد.  آب و هوا کمر ترکیه: تابستانهاي گرم و خشك و زمستانهاي معتدل با بارش هاي فراوان است. 

 

راه ارتباطي کمر ترکیه با آنتالیا :

با توجه به اينكه جاده زميني به موازات ساحل دريا كشيده شده است . مشاهده مناظر زيباي مسير بسيار لذت بخش است . در هر 10 دقيقه يك وسيله نقليه ( خطي ) بطور متقابل از ترمينال اتوبوسراني آنتاليا به طرف كمر حركت مي كند. كمر در فاصله يك ساعته به فرودگاه بين المللي آنتاليا قرار دارد. از طريق مسير دريايي نيز امكان سفر به كمر وجود دارد. 

اماكن ديدني کمر ترکیه :

يكي از مهمترين جذابيت هاي كمر ،


برچسب‌ها: تور , تور ترکیه , تور کمر , کمر , کمر ترکیه , آنتالیا , تور آنتالیا , ,
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 مهر 1391 ] [ 23:21 ] [ تور ]

مسجد ابی استانبول
، یکی از برجسته ترین نشانه های استانبول است. بنایی بسیار چشمگیر با گنبدهای زیبا و آسمانی ، حیاط زیبا و شش گلدسته بلند و زیبا و یک مناره . این مسجد  توسط محمد آقا، معمار سلطنتی ، برای سلطان احمد اول ساخته شده است . یک داستان جالب از مسجد وجود دارد که با توجه به آن ، سلطان احمد می خواست یک مناره از جنس طلا ساخته شود و طلا در ترکیه به معنی "altin" است . اما معمار فکر کرد منظور سلطان "alti" که به معنی "شش" در ترکیه است بوده و شش مناره برای مسجد می سازد . معمار وقتی متوجه شد که چه اشتباهی کرده از این ترسید که به خاطر این اشتباه سرش را از دست دهد ، اما سلطان احمد از این شش گلدسته خوشش آمد و معمار را نکشت به او جایزه  هم داد .


برچسب‌ها: تورترکیه+توراستانبول+ترکیه+جاذبه های ترکیه+توریست+گردشگری در ترکیه+ ,
[ سه شنبه 11 مهر 1391 ] [ 21:0 ] [ تور ]

این هتل که از شکیلترین هتلهای موجود در دنیا می باشد هتل فوق مدرن مردان در محوطه ای به مساحت ۱۸۰ هزار متر مربع ساخته شده است. بنای هتل از استانبول الهام گرفته شده است.هتل مردان پالاس در منطقه کُندوی آنتالیا در سواحل مدیترانه احداث شده است. این هتل دارای 271 اتاق ممتار دارد و هزینه اقامت در اتاق آن 360 یورو در هر شب است. این هتل دو سوئیت رویال 600 متر مربعی با استخر اختصاصی هم دارد که 14 هزار یورو قیمت هر شب آن است. در بدو ورود هفت آبشار و مجموعه ای از صخره ها و فضاهای ابی چشم گردشگر را می نوازد. 10 هزار متر مربع از این هتل با برگ طلایی تزئین شده است و 500 هزار قطعه کریستال و 23 هزار متر مربع مرمر ایتالیایی در آن به کار رفته است
هتل مردان پالاس هم از معماری استانبول و گاخ دولما باحچا الهام گرفته شده است. کل مجوعه را یک آبراه وسیع که نماد تنگه گلدن هرن استانبول است به دو قسمت تقسیم می کند که حد فاصل آن را می توان با قایق های سلطنتی پیمود. در استخر 16هزار متر مربعی هتل می توان با قایق های گوندولا (قایق های ونیزی) گشت 30 دقیقه ای داشت و از زیر پل هایی به سبک معماری داوینچی گذشت و آکواریومی با 2500 قطعه ماهی بازدید کرد و در رستوران اکواریوم غذا خورد.

 


برچسب‌ها: تورترکیه+تورانتالیا+زیبایهای ترکیه+توریست+گردشگری در ترکیه+ ,
[ سه شنبه 11 مهر 1391 ] [ 10:38 ] [ تور ]

 

آنتالیا نامی آشنا برای گردشگران ایرانی می باشد و یکی از مقاصد مهم ایرانیان در ترکیه برای گردش و تفریح است . کشور ترکیه در راستای شکوفا کردن صنعت توریسم و کشاندن گردشگران خارجی به این کشور و پیدا کردن جایگاهی در این صنعت سالهاست که با زحمت فراوان در حال ساخت مراکز مهم گردشگری در ترکیه است و در هر شهری که پتانسیلی برای توریسم داشته باشد . با جدیت از آن استفاده می کند . و با تحمل مرارتها و مشقتهای فراوان سعی دارد از هیچ همه چیز بوجود بیاورد . و صد البته که در این راه موفق بوده است . و تصویر زیر نشان از زحمات مردم این کشور دارد . که در آن زنان ترکیه در حال کار سخت می باشند.تا آنتالیا برای مسافران خوش مشرب دلپذیرتر شود. و هم خود به نانی برسند و هم کشورشان ترکیه به نوایی .

 

[ دو شنبه 10 مهر 1391 ] [ 19:32 ] [ تور ]

موزه آك شهر در اثر حفاريهاي انجام شده در منطقه تاريخي آق شهر،  متعلق به دوره نتئوليتيك (فرسنگي) پيدا شده است. اين مكان شاهد سكونت اقوام مختلفي بوده و به خاطر اينكه در مسير گذرگاههاي مهم قرار دارد آسيبهاي زيادي به اين شهر وارد شده است. آك شهر در منطقه فريگياپارور واقع شده است. نام کهن اين شهر فيلومليون بوده است. بر روي سنگ ميل پيدا شده در نزديكي مركز قلعه «فيلومليون» نوشته شده است. اين اثر سنگي تنها اثر نوشته شده اسن شهر ميباشد و در موزه باستان شناسي به نمايش درآمده است. اين شهر به خاطر داشتن مكانهاي باستانی طبيعي، تجاري از جمله مناطق مهم آناتولي مركزي محسوب ميشود.


برچسب‌ها: موزه اثار باستانی , موزه درترکیه , اماکن تاریخی در ترکیه , ,
[ دو شنبه 10 مهر 1391 ] [ 9:50 ] [ تور ]

طبیعت محور توریسم درترکیه

رشد بی سابقه توریسم در ترکیه و بروز خسارت‌های زیست‌محیطی دولت و سیاست‌گزاران این کشور را به جستجوی راه‌های جدید‌تری برای حفاظت از محیط زیست برخی شهرها دربرابر عوارض جانبی توریسم واداشته است

روستاهادر ترکیه اکنون شاهد تاثیر راهکارهای کاملا متفاوت با هم در توسعه گردشگری ترکیه هستند. به نحوی که برخی از این روستاها روش‌های کاملا تازه ای را د ربرنامه جذب توریسم در پیش گرفته‌اند.

شهر کمر که عمده سکنه آن را کشاورزان وتولید کنندگان مرکبات تشکیل می دهند، درمیان کوه‌های بلندو آب‌های زیبای دریا احاطه شده است.

دولت ترکیه د رنظر دارد منطقه کمر را به عنوان قطب مهم گردشگری دراین کشور مورد توجه  قرار دهد

 

در مقابل کمر،منطقه سیرالی ترکیه است با استراتژی هایی که در واقع درست در نقطه مقابل کمر است . این شهربا هتل‌های خانوادگی‌اش و صبحانه‌ با انواع مربا که از میوه‌های محلی در باغ‌ها ودرختان منطقه پرورش می‌یابد، بهشت کوچکی برای توریسم است.

همچنین سواحل شنی همراه با اثار باستانی آن این بهشت کوچک را جذاب‌تر می‌کند.

توریسم و گردشگری خون حیاتی برای ادامه زندگی و معیشت مردم سیرالی است اما هوشیاری و آگاهی زیست محیطی در رستوران‌ها و مهمان پدیر‌های این شهر نمونه‌ای است که در کل منطقه مدیترانه براستی کمیاب و نادراست. این طرز رفتار در شهر سیرالی نمونه‌ای مثال زدنی از نوعی نگرش جدی به ضرورت توسعه پایدار در گسترش توریسم است.

با توجه به این که مقاصد گردشگری در منطقه مدیترانه همچنان از مشهورترین و پر طرفدار‌ترین مقاصد گردشگری جهان است، به نظر می‌رسد تقاضا برای گردش و بازدید از این منطقه رو به گسترش باشد.

جالب‌تر آن که بیشتر مناطقی که طی سال های اخیر در آفریقای شمالی و سواحل شرقی مدیترانه ا ز رشد توریسم برخوردار بوده‌اند، در گذشته از نواحی بسیار فقیر توریستی محسوب می‌شده‌اند.


برچسب‌ها: تورترکیه+تورزیست محیطی+ترکیه+زیبایهای ترکیه+توریست+گردشگری در ترکیه+ ,
[ یک شنبه 9 مهر 1391 ] [ 22:21 ] [ تور ]
 

مسجد یشیل   در شهر پو رسای ترکیه واقع شده‌است. این مسجد جزئی از مجموعه بی‌نظیر و بزرگ معروف قونیه می‌باشد این مجموعه بزرگ متشکل از یک سری بناهای معماری می‌باشد.این مسجد در  1421میلادی با وقف سلطان محمد چلبی پادشاه وقت  ترکیه ساخته شد. معماری این مسجد را حاج عیوض پاشا وزیر سلطان محمد برعهده داشت. این بنا از همان دوران اولیه ساخت مورد توجه علاقه مندان به معماری قرار گرفته است.زلزله نسبتا شدیدی که در سال 1855 میلادی در شهر بورسا ترکیه رخ داد قسمت وسیعی از مجموعه کونیا به ویژه مسجد یشیل جامع را تخریب کرد. چند سال پس از این زلزله پروژه مرمت و نوسازی این مجموعه مطرح شد. 

ا

 

به جرات مسجد یشیل پورسای ترکیه را می‌توان اغاز گر معماری شگف انگیز شهر دانست. این مسجد در قلب مجموعه زیبای کونیا که از نمونه‌های ارزشمند معماری به حساب می‌اید واقع شده دارای پلانی T شکل اما به شکل معکوس رو به شمال دارا می‌باشد.

مسجد یشیل جامع بورسا با پلان Tشکل خود دارای یک ورودی اصلی از سمت شمال می‌باشد.ورودی اصلی بنا عقب نشسته و با قسمت فوقانی سنگ مرمر تزئین شده‌است. این عقب نشستگی دارای دو سکو و عقب نشستگی فرعی در دو جوانح خود می‌باشد. این عقب نشستگی‌های کییوبیک امروزه به عنوان کفش کن جهت قرار گیری کفشها استفاده می‌شود. قسمت بالای سر در ورودی کتیبه‌ای بزرگ با آیه‌ای از قرآن به زبان عربی نصب شده جنس این کتیبه از برنز می‌باشد که بالای ورودی و زیر تزئینات مرمری بنا نصب شده‌است. فرم کلی تزئینات مرمری سردر نصف گنبدهایی به هم چسبیده و برجسته و تاجدار می‌باشد که در کل فرمی تیزه دغار را القا می‌کند شکل اتصالات آبشاری و انتهای آن مخروطی شکل می‌باشد که همانند ستاره‌هایی بر بالای ورودی اصلی بنا می‌درخشد. این تزئینات مرمری با فرم دنده دنده‌ای و میل میل خود یادآور قندیل‌های آویزان سر در غار هاست. دهانه این ورودی دو متر و سی سانتی متر می‌باشد الگوی رومی در کنار معماری هنرمندانه اسلامی بنا و نقش نوشته‌ها و کتیبه‌های آن با خلاقیت معمار بنا یکجا کنار هم نشسته و منجر به خلق یک شگفتی گشته است.

 


 


برچسب‌ها: تورترکیه , تور شهروان , ترکیه , ترکیه , توریست , گردشگری در ترکیه , صنعت توریسم ترکیه , توریسم , گردشگر , آمریکا , فرانسه , اسپانیا ,
[ یک شنبه 9 مهر 1391 ] [ 13:58 ] [ تور ]
 یکی از معروف ترین و دیدنی ترین بناهای موجود در ترکیه و شهر استانبول مسجد ایاصوفیه  است. مسجد ایاصوفیه که در اصل  کلیسای ارتدوکس در زمان امپراتوری روم شرقی یا بیزانس بوده اکنون علاوه بر مسجد یک موزه نیز دارد از این رو به نام مسجد و موزه ایاصوفیه شهرت دارد. جالب است بدانید که این مسجد در زمانی که کلیسا بوده به مدت هزار سال بزرگ ترین کلیسا و بنای مذهبی در دنیا بوده است. 

موضوعات مرتبط: دیدنیهای استانبول ، ،
برچسب‌ها: انکارا , تور ترکیه , تورانکارا , توراستانبول , ,
ادامه مطلب
[ یک شنبه 9 مهر 1391 ] [ 9:7 ] [ تور ]

ازمیر

ازمیر یکی از شهرهای ترکیه است. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا از لحاظ بزرگی و دارای موقعیت ممتاز بعنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری می‌باشد. این شهر در ساحل دریای اژه قرار دارد. همه ساله ازمیر میزبان تعداد زیادی نمایشگاه و کنگره‌های مختلف صنعتی، تجاری و علمی است. . ازمیر یکی از جاذبه‌های توریستی ترکیه نیز به حساب می‌آید.جنوب ازمیر دارای سواحل زیبای ماسه‌ای، آثار تاریخی متعدد از دوره‌های پیشین همانند شهر تاریخی افس یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای باستانی در دنیا و آبهای معدنی در سواحل چشمه، شهر باستانی ترووا  همه ساله تعداد کثیری توریست علاقمند به دریا و آثار تاریخی را به خود جلب مینماید.


برچسب‌ها: تورترکیه+تورشهروان+ترکیه+زیبایهای ترکیه+توریست+گردشگری در ترکیه+ ,
[ شنبه 8 مهر 1391 ] [ 20:49 ] [ تور ]


Marmaris
Marmaris City

مارماریس بخشی است در مجاورت دریای مدیترانه و اژه که با کوهستان‌های جادویی حصار شده است. قدمت این شهر به شش قرن قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و در زمره شهرهایی است که بیشترین بازدیدکنندگان ترکیه را به خود جذب می‌کنند. گیاهان گرمسیری، نوار ساحلی با صخره‌هایی بزرگ، غارهای زیبا و آب زلال و فیروزه‌ای از دلایل آن می‌باشند. این شهر یکی از مهمترین مراکز تجمع کشتی‌ها در ترکیه و همچنین شهری برای مسابقات اتومبیل‌رانی است.


برچسب‌ها: تور ماماریس , تورترکیه , توراستانبول , بناهای مهم ترکیه , تور کوشاداسی , تورهای ترکیه , ,
[ شنبه 8 مهر 1391 ] [ 19:54 ] [ تور ]

 

جایگاه صنعت توریسم ترکیه در جهان

کشورهای فرانسه، اسپانیا و آمریکا سالها بود که به لحاظ جذب گردشگران خارجی به طور همیشگی رتبه های اول تا سوم را در اختیار داشتند،  اما طی سالهای 2005 تا انتهای 2011 پس از میلاد تغییرات در رتبه بندی سنتی تغییر یافت.

طی سالهای 2005 تا انتهای 2011 میلادی، کشور فرانسه رتبه اول جذب گردشگران خارجی را همچنان حفظ نمود اما در این سالها اسپانیا نتوانست جایگاه خود را حفظ کند و دو کشور ایالات متحده و کشور چین توانستند از این کشور پیشی بگیرند و در انتهای سال 2011 میلادی،  اسپانیا در رتبه چهارم به لحاظ جذب گردشگران خارجی قرار گرفت. در این دوره زمانی صنعت گردشگری ترکیه نیز به لحاظ جذب گردشگران خارجی پرفورمانس قابل توجهی را به نمایش گذاشت. ترکیه در سال 2005 میلادی برای نخستین بار توانست وارد لیست 10 کشور برتر به لحاظ جذب گردشگران خارجی شود و مقام نهم را به خود اختصاص دهد، علی رغم وجود بحرانهای سیاسی و اقتصادی در خاورمیانه صنعت توریسم کشور ترکیه توانست نه تنها جایگاه خود را در لیست فوق الذکر حفظ کند بلکه توانست جایگاه خود را به رتبه هفتم جهان نیز ارتقاء دهد.

در سال 2005 صنعت گردشگری جهان شاهد 800 میلیون توریست بود که در انتهای سال 2011 میلادی این رقم به 980 میلیون گردشگر افزایش یافت. طی این سالها کشورهای پیشرفته که به طور سنتی بیشترین سهم از بازار گردشگری را در اختیار داشتند به مرور قسمتی از سهم خود در بازار گردشگری را از دست دادند.

برای نمونه هرچند طی این سالها فرانسه توانست رتبه نخست به لحاظ جذب گردشگر در جهان را حفظ کند اما سهم این کشور از توریسم جهان که در سال 2005 میلادی 9.45 درصد بود در انتهای سال 2011 به 8.01 درصد رسید. اسپانیا نیز که در سال 2005،  6.96 درصد از بازار توریسم جهان را در اختیار داشت در انتهای سال 2011 به 5.78 درصد تنزل نمود. ترکیه که در سال 2005 توانست خود را به لیست 10 کشور برتر جذب کننده گردشگران خارجی وارد کند در آن سال 2.52 درصد از بازار توریسم جهان را در اختیار داشت که در انتهای 2011 میلادی سهم خود از بازار توریسم جهانی  را به 2.99 درصد ارتقاء داد.

 

 


برچسب‌ها: تورترکیه , تورشهروان , ترکیه , ترکیه , توریست , گردشگری در ترکیه , صنعت توریسم ترکیه , توریسم , گردشگر , آمریکا , فرانسه , اسپانیا ,
[ جمعه 7 مهر 1391 ] [ 23:4 ] [ تور ]

هزینه هتلهای ترکیه، یک دهم قیمت ایران

 مدیر بخش ایران‌گردی هلدینگ تخصصی توریستی ایران می گوید: “درکشور ترکیه با ۸۰هزار تومان می‌توانید یک شب در هتلی ۵ ستاره اقامت کنید و اتفاقا این هتل، خدماتی را مانند وعده‌ غذایی کامل و تفریحات نیز عرضه می‌کند.”

به گفته امیرحسین جعفری، این در حالی است که میانگین قیمت یک شب اقامت در یک هتل پنج ستاره در شیراز ۲۰۰هزار تومان است، آن هم بدون شام و طبعا “تفریحات”.

اکنون، خیلی جای تعجب نیست، مردم، آنتالیا و دوبی را به جای کرمانشاه و شیراز و همدان به عنوان مقصد گردشگری خود برای تابستان که فصل اصلی گردشگری است انتخاب کنند.

در این بین، تورگردانان، مقداری از این اختلاف قیمت بین مبالغ ایران و همسایگان را متوجه هتلداران می دانند. جعفری، مدیر بخش ایرانگردی گروه تخصصی گردشگری ایران این سئوال را مطرح می کند: “پروازهای خارجی بدون هیچ مشکلی و با قیمت‌های پایین انجام می‌شوند و مردم نیز آن‌ها را ترجیح می‌دهند. چگونه است که هتل‌های کشور‌های دیگر با قیمت‌های ارزان می‌توانند امور خود را بگذرانند؟!”

از این سو، هتلداران ایرانی می گویند هزینه های بالای هتلداری، آنها را مجبور به بالا بردن قیمت کرده ولی تورگردانان که راهنمایی مردم را در گردشهای گروهی بر عهده دارند معتقدند چون تعداد هتل‌ها کم است و مردم در هر شرایطی مجبورند از این اماکن استفاده کنند، هتل‌داران با اطمینان قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند.

آنها، گاهی هم حق را به هتلداران می دهند. به عنوان مثال، ناصر مرادی از تورگردانان داخلی معتقد است: “وقتی نرخ دلار روزانه افزایش می‌یابد، قیمت مواد غذایی برای یک‌ماه آینده قابل پیش‌بینی نیست و یارانه‌ انرژی‌ نیز حذف شده‌است، باید به هتل‌داران  ایرانی حق داد که قیمت‌های خود را گران کنند؛ اما از سوی دیگر، مسافران چه گناهی کرده‌اند که باید متحمل این گرانی شوند؟”

به اعتقاد او، بررسی قیمت هتل‌های چهار ستاره در کرمانشاه، زنجان و تبریز نشان می‌دهد که نرخ این هتل‌ها با قیمت هتل‌های چهار ستاره‌ی اروپایی که کیفیت بهتری نسبت به هتل‌های ایرانی دارند، تقریبا برابری می‌کند!

در دعوای بین مردم و هتلداران و تورگردانان، مقصر هر کسی که باشد، مردم، راه خود را یافته اند. آنها ترجیح می دهند به جای چک و چانه زدن با هتلداران و تورگردانان، با خرید بلیط تورهای خارجی، هم به گردش و تفریحشان برسند و هم آب و هوایی عوض کنند.

این چنین می شود که مرادی به عنوان یک تورگردان داخلی با حسرت تمام می گوید: “قیمت بلیت پرواز دبی از ۱۸۰هزار تا ۴۰۰هزار تومان است و در برخی روزها آن‌قدر استقبال از دبی زیاد است که حتا بلیت ۴۰۰هزار تومانی آن نیز نایاب می‌شود. تایلند، سواحل جنوبی ترکیه و مالزی هم این شرایطی دارند. برای همین، هرچه پرواز در این مسیرها بگذارند، پر می‌شود.”


برچسب‌ها: تور ترکیه , ترکیه , تورترکیه , توراستانبول , خرید از , خرید از استانبول , خرید از ترکبه , پوشاک , هتل , هتل های ترکیه , هتلهای ترکیه , قیمت , قیمت هتل , هتلها , زیبایهای استانبول , دیدنیهای استانبول , تور استانبول , مناظر استانبول , جاذبه های استانبول , ,
[ پنج شنبه 6 مهر 1391 ] [ 13:6 ] [ تور ]

 

1x1.trans هزینه تفریح در ترکیه  یک دهم ایران
تورگردانان می گویند بعضی روزها اجاره یک ویلا در شمال ایران، ۱۰ برابر اجاره یک سوئیت در هتل ۵ ستاره در ترکیه می شود.

امیدسلیمی بنی: توریست های ایرانی چرا به آنتالیا می روند؟ چرا به ازای هر ۱۳۰ نفری که از ایران به کشور ترکیه می رود، یک توریست ترک به ایران، سفر می کند؟ شاید اصلی ترین پاسخ این پرسش را بتوان در یک مقایسه ساده جستجو کرد: قیمت یک شب اقامت در هتلهای ترکیه، به همراه “غذا” و آنچه “تفریحات” خوانده می شود، ۸۰ هزار تومان است، در حالی که یک شب اقامت در ویلاهای شمال ایران، در روزهای پرمشتری، ۸۰۰ هزار تومان آب می خورد.

از این وضعیت کسی خوشحال نیست. فعالان گردشگری داخلی به حق، عصبانی هستند که چرا نمی توانند مردم را برای گذراندن تعطیلات در ایران، نگه دارند. آنها می گویند مقایسه هزینه اندک مسافرت به خارج از کشور، به خصوص سرزمینهای اطراف ایران، با هزینه گردشگری در وطن، باعث فرار گردشگران شده است.

یک عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران می گوید: ” در برخی روزهای تعطیل سال، از جمله تعطیلات نیمه خرداد، افزایش ناگهانی قیمت خدمات سفر مشاهده می شود.”

به گفته ناصر مرادی “در چهار روز تعطیلی نیمه‌ خردادماه، قیمت اجاره‌ یک شب ویلاهای شمال به ۷۰۰ تا ۸۰۰هزار تومان رسید.”

این فعال صنعت گردشگری می گوید: “گرانی نرخ خدمات سفر در داخل کشور چند سالی است ایرانی‌ها را به سفرهای خارجی بیشتر راغب کرده، به طور مثال در گذشته، دبی در تابستان‌ها همیشه جای خالی برای مسافران داشت؛ ولی امسال تابستان بلیط  پرواز به دبی کمیاب شده است و یک جای خالی نیز در پروازهای دبی پیدا نمی‌شود.”


برچسب‌ها: تور ترکیه , ترکیه , تورترکیه , توراستانبول , خرید از , خرید از استانبول , خرید از ترکبه , پوشاک , زیبایهای استانبول , هزینه , هزینه سفر به ترکیه , سفر به ترکیه چقدر خرج دارد , دیدنیهای استانبول , تور استانبول , مناظر استانبول , جاذبه های استانبول , ,
[ پنج شنبه 6 مهر 1391 ] [ 9:53 ] [ تور ]
خرید در استانبول

به نوعی می توان گفت که تور استانبول ترکیه بیشتر به منظور خرید به ویژه خرید پوشاک و البسه با پارچه های ترک که یکی از بهترین دوخت ها را در دنیا دارند انجام می گیرد . از این رو باید گفت استانبول گزینه محبوبی برای خرید از ترکیه  است. استانبول با دارا بودن مراکز خرید زیاد محبوبیت فراوانی در میان همه توریستهای علاقه مند به خرید را در دنیا دارد. یکی از مراکز خرید مرکز خرید آکمرکز استانبول است. این مرکز خرید شامل فروشگاه های پوشاک زنانه مردانه بچه گانه انواع اسباب بازی عینک و وسائل الکترونیک و اصولاً هرچه که شما بخوهید را در این فروشگاه خواهید یافت.  پس خرید در استانبول در تور استانبول یکی از گزینه های خوب است. یکی از بازارهای خوب استانبول جهت خرید بازاری سقف دار است به نام بازار کاپالی چارشی. در این بازار بیش از 4000 مغازه و بوتیک وجود دارد. کوچه فراشان و فرش فروشان ، کوچه زرگرها کوچه پارچه فروش ها و بخش های مختلف که خرید در استانبول را متنوع می کند. بر اساس نظر کارشناسان بازار کاپالی چارشی نیز یکی از مراکز مهم خرید در شهر استانبول است. جالب است بدانید یکی از سوغاتی های ترکیه که به همه نقاط دنیا صادر می شود قلیان است. قلیان که در کشورهای اروپایی به شیشه معروف است از ترکیه به صورت سوغاتی و یا به گونه های مختلف صادر می شود. هنرهای دستی ، قالیچه ظروف سرامیکی برنجی و بسیاری دیگر از این دست از جمله خرید استانبول را شامل می شود. در قسمت غربی این بازار که همان دربدستان قدیمی است انواع اشیاء عتیقه نیز به فروش می رسد. خرید استانبول بازار دیگری به نام می سر چارشی را نیز می شناسد. این بازار به طور تخصصی به فروش ادویه جات می پردازد. فضای این بازار پر است از بوی ادویه جات مختلف که به مشام می رسد. در بازار هنرهای استانبول همانند مدرسه محمد افندی که در قرن هجدهم بنا شده و یا مدرسه جعفر آقا که مربوط به قرن شانزدهم است نیز شما می توانید از صنایع دستی هنرمندان بزرگ بهره گیرید. 
اما شاید مهمترین خرید استانبول پارچه و پوشاک و البسه است. برای خرید پوشاک و پارچه بهترین نقطه خیابان استقلال ، خیابان جمهوریت و خیابان روملی است. خیابان استقلال از جمله معروف ترین خیابان های شهر استانبول است که یک سر آن به میدان تقسیم  یا تکسیم می رسد. آخرین دست آوردهای صنعت پوشاک و کیف و کفش به چشم می خورد. مرکز خرید آتاکوی گالریا در منطقه آتاکوی آک مرکز و مرکز خرید کاروسل در منطقه کیرکوی را نیز نباید از قلم برای خرید استانبول بیاندازید. اما خرید در استانبول به اینجا ختم نمی شود. مراکز خرید از جمله پاساژ اطلس ، مرکز خرید کاپیتول در بخش آسیایی استانبول ، خیابان بغداد و خیابان بهاریه نیز برای خرید حائز اهمیت هستند. بازار صحاف ها که ترک ها با آن صحالفلار و چنیار آلتی در منطقه بیازیت از جمله مراکز خرید دیگر است. بازار هرهر مرکز خرید مبلمان و دکوراسیون خانه است. از بازارهای دیگر می توان به بازار روز کوچه چوکورجوما در منطقه جهانگیر کوچه بوبوک حمام در منطقه اسکودار ، ایستگاه بازار در منطقه کادیرکوی و محله مابین امین اونو نیز اشاره کرد.


برچسب‌ها: مرکز خرید آکمرکز استانبول , مسافرت به ترکیه , , بازار کاپالی چارشی , , دیدنیهای ترکیه , , مسافرت , به ترکیه , از ترکیه , استانبول , آنکارا , آنتالیا , کوش آداسی , 0 ,
[ چهار شنبه 5 مهر 1391 ] [ 23:36 ] [ تور ]


شهر وان در شرق ترکیه درساحل شرقی دریاچه وان و نیز در ضلع شرقی قلعه تاریخی وان می باشد.

طبق گزارش های اداره کل گردشگری استان وان ترکیه، اکثریت قریب به اتفاق گردشگران این استان و شهر را گردشگران فرهنگی تشکیل می دهند. تامین کنندگان عمده گردشگران خارجی استان وان  را به ترتیب کشور های آلمان، کره جنوبی و ایران تشکیل می دهند،

 سفر به “وان” ترکیه می تواند یک مسافرت ایده آل ۲ الی ۳ روزه باشد.  به علت قرارگیری این شهر در کنار دریاچه وان، آب و هوای آن بسیار معتدل و مناسب است. جهت مسافرت به وان می توان از هر سه مرز زمینی موجود میان ایران و ترکیه (مرز بازرگان-گوربلاغ؛ مرز رازی-کاپیکوی و مرز سرو-اسندره) با استفاده از اتوبوس های موجود در تبریز و اورمیه وارد خاک ترکیه شد.  تزدیکترین مسیر دسترسی به وان از تبریز استفاده از مرز رازی می باشد
اتوبوس هایی که از تبریز به مقصد وان حرکت می کنند از طریق مرز بازرگان وارد ترکیه می شوند. مرز بازرگان به علت اینکه یک مرز ترانزیتی است در تمام ساعات شبانه روز فعال می باشد. .

راه دیگر مسافرت به وان ترکیه استفاده از قطار تبریز-وان می باشد که هر هفته یک بار بین این دو شهر رفت و آمد می کند. قطار از طریق مرز رازی-کاپیکوی وارد ترکیه می شود. مسافرت با قطار علیرغم امکان استراحت در طول راه، به علت معطلی های زیاد در مرز به علت بازرسی های متعدد توسط گمرک ترکیه، وقت گیر تر از مسافرت جاده ای است ولی در طول مسیر، به علت عبور قطار از مسیر های کوهپایه ای شما شاهد مناظر طبیعی بدیعی خواهید بود ولی چون معمولا قطار حوالی ظهر به ایستگاه قطار وان وارد می شود، شما عملاً یک روز از مسافرتتان را از دست می دهید.

شهر وان با وجود وسعت کوچک خود به لطف مسافران و توریستهایی که معمولا از ایران وارد می شوند و وان را به عنوان یک شهر گذری برای مسافرت به سایر نقاط ترکیه انتخاب می کنند، در حال توسعه و آبادانی است. به نحوی که شما می توانید جهت مسافرت به اقصی نقاط ترکیه، از این شهر بلیط هواپیما و اتوبوس تهیه کنید.

  مردم وان بسیاز خونگرم بوده و با توریست ها و مخصوصاً ایرانیان به زودی ارتباط برقرار می کنند و همین که متوجه ایرانی بودن شما می شوند، سعی می کنند به فارسی صحبت کنند و اکثراً قیمت اجناس را علاوه بر لیر ترکیه به ریال هم به مشتری اعلام می کنند! زنان و دختران وان یا حجاب را به طور کامل رعایت می کنند و انصافاً آنهایی هم که حجاب ندارند، پوشش بسیار مناسبی دارند.

به علت رفت و آمد زیاد توریست ها، خرید و فروش؛ مخصوصاً در زمینه پوشاک از رونق خاصی برخوردار است و فروشگاههای بسیار بزرگ و چندین طبقه انواع و اقسام البسه را را برندهای مختلف ترک و اروپایی عرضه می کنند.

شما جهت اقامت در شهر وان ترکیه می توانید بسته به میل خود انواع هتل ها را از شبی ۲۰ لیر تا بالای ۱۰۰ لیر برای هر تخت کرایه کنید.

حیف است به ترکیه سفر کنید و از غذاهای آن لذت نبرید، مخصوصاً غذاهای سنتی ترکیه نظیر “لاه ماجون”، “پیده” و انواع “دونرکباب”ها که هم کیفیت بسیار خوب و هم قیمت بسیار خوبی دارد

  یکی دیگر از زیبایهای شهر وان گربه های ان است گربه هایی با موهای سفید وچشمهای دورنگ که گاهی یک چشم سبزابی ویک چشم ابی که بهتر است خودتان ازنزدیک ببینید


برچسب‌ها: , تورترکیه , تور شهر وان , ترکیه , زیبایهای ترکیه , توریست , گردشگری در ترکیه , تور ترکیه , تورهای ترکیه , ترکیه , مسافرت به ترکیه , دیدنیهای ترکیه , تفریح در ترکیه , های ترکیه , تعطیلات , تعطیلات آخر هفته , در ترکیه , مسافرت , به ترکیه , از ترکیه , استانبول , آنکارا , آنتالیا , کوش آداسی , 0 ,
[ چهار شنبه 5 مهر 1391 ] [ 8:8 ] [ تور ]

از مکانهای دیدنی درآنکارا مي توان به آنیتکابیر يا مقبره آتاتورک واقع بر روی یک تپه خیره کننده در بخش آنیتپ شهر، اشاره كرد. موزه تمدن های آناتولی از دیگرجاذبه های آنکارا به شمار می رود، این موزه به ورودی ارگ نزدیک است. یک بازار سرپوشیده قدیمی به زیبایی بازسازی شده و هم اکنون یک مجموعه خارق العاده و منحصر از آثار پالئولیتیک، نئولیتیک، هاتی ،هیتی،فرنگیها، یورارتین ها و رومیها و غیره رامشاهده کرد
از ديگر مکانهای دیدنی مي توان به موزه فرهنگ شناسي ، موزه نقاشی و مجسمه سازی ، موزه جنگ آزادی ، موزه جمهوری ، موزه تاریخ طبیعی ، موزه هوانوردی ، موزه پخش رادیو و تلویزیون ترکیه ، موزه فضای باز لوکو موتیو ، موزه هواشناسی ، موزه اسباب بازی ، موزه زراعت ، مسجد حاجی بایرام ، مسجد اصلان حانه ، مسجد اهی الوان ، مسجد علا الدین ، مسجد ینی جناب احمد و مسجد کجا تپه را نام برد.


برچسب‌ها: زیبا ییهای استانبول , دیدنیهای استانبول , تور استانبول , مناظر آنکارا , های آنکارا , تور ترکیه , تور آنکارا ,
[ سه شنبه 4 مهر 1391 ] [ 12:9 ] [ تور ]

بام استانبول (تپه های چاملیجا)


تپه های بام در بخش  آسیایی شهر استانبول ترکیه است که   به بام استانبول شهرت دارند. از بالای این تپه ها می توان تنگه بسفر،قسمت اروپائی و همچنین بندرگاه و کشتی های پهلو گرفته در بندر را دید.

شاید بتوان تپه های چملیجا را با بام تهران (توچال) مقایسه کرد . این تپه بلند دارای مناظر زیبای دیگری از جمله تنگه بسفر و پل بوغاز نیز هست.

چاملیجا برای کسایی که مشتاق عکس گرفتن هستند نیز جایی ایده آل خواهد بود .

برای رفتن به چاملیجا، میتوان پس از رفتن به میدان تکسیم  یا میدان تقسیم از وسایل عمومی  که به قسمت آسیایی میروند استفاده کرد.

 



 

 


برچسب‌ها: تور ترکیه , ترکیه , تورترکیه , توراستانبول , خرید از , خرید از استانبول , خرید از ترکبه , پوشاک , زیبایهای استانبول , دیدنیهای استانبول , تور استانبول , مناظر استانبول , جاذبه های استانبول , ,
[ دو شنبه 3 مهر 1391 ] [ 19:45 ] [ تور ]

 

یکی دیگر از شاهکارهای معماری اهل تسنن در ترکیه مسجد رستم پاشا می باشد. در سال ۱۵۶۱ میلادی این مسجد به دستور رستم پاشا ، وزیر اعظم و داماد سلیمان اعظم ساخته شده است وشاید  بهترین معماری و كاشیكاری عثمانی در ترکیه  را در این مسجد شاهد باشیم. گفته می‌شود كه این مسجد الگوی اولیه برای مسجد سلیمیه شاهكاردیگراز معماری سنیان در ترکیه است.بالای پله‌های ورودی مسجد ، ایوان زیبای ستون‌دار است. از میان آنها نمای كاشیكاری شده مسجد با كاشی‌های ایزنیك پیداست، از همان نوع كاشی‌های زیبای داخل. و یك گنبد بسیار زیبا توسط چهار ستون استوار شده است.
كاشیكاری‌ها حكایت از ثروت وشکوه عثمانیان ترکیه در آن زمان است.و در حال حاضر از آثار باستانی باشکوه ترکیه بحساب می آید.



برچسب‌ها: تور ترکیه , تورهای ترکیه , ترکیه , مسافرت به ترکیه , دیدنیهای ترکیه , تفریح در ترکیه , های ترکیه , تعطیلات , تعطیلات آخر هفته , در ترکیه , مسافرت , مسجد رستم پاشا , مسجد , رستم , پاشا , معماری , عثمانیان , به ترکیه , از ترکیه , استانبول , آنکارا , آنتالیا , کوش آداسی , 0 ,
[ دو شنبه 3 مهر 1391 ] [ 17:22 ] [ تور ]

در مدت استفاده از تور  استانبول و گاهی تور ترکیه ،  گشتن و به تفریح پرداختن با قایقهایی که یادآورشیوه زندگی گذشتگان در   تنگه بسفر ترکیه می باشد می تواند بسیار خاطره انگیز برای هر توریست و گردشگری باشد. تنگه  بسفر ترکیه در واقع قسمتی از ترکیه است که قاره اروپا را از قاره آسیا جدا می کند.و از این لحاظ خود تجربه ای منحصر بفرد است. سواحل تنگه بسفر ترکیه  ترکیبی است از زمانهای قدیم و جدبد و بیانگر شکوه و جلال امروزی و زیبائی و سادگی گذشته می باشد. هتل های زیبا و مدرن و ویلاهای چوبی قرار گرفته در حاشیه ساحل به همراه کاخهای زیبای مرمرین که در مجاورت قلعه های سنگی روستائی و دهکده های کوچک ماهیگیری قرار گرفته جذابیت این منطقه از ترکیه  را دو چندان نموده است. گردش با قایق یکی از بهترین  به یاد ماندنی ترین تفریحاتی  میباشد که در ترکیه و تنگه بسفر می توان از آن استفاده نمود.


برچسب‌ها: تور ترکیه , تورهای ترکیه , ترکیه , مسافرت به ترکیه , دیدنیهای ترکیه , تنگه بسفر , بسفر , تنگه بسفر ترکیه , تفریح در ترکیه , های ترکیه , تعطیلات , تعطیلات آخر هفته , در ترکیه , مسافرت , به ترکیه , از ترکیه , استانبول , آنکارا , آنتالیا , کوش آداسی , 0 ,
[ یک شنبه 2 مهر 1391 ] [ 18:13 ] [ تور ]
درباره وبلاگ

تور ترکیه تورهای ترکیه تور ترکیه ارزان تور استانبول تور آنکارا تور آنتالیا تور کوش آداسی ازمیر قونیه هتل آپارتمان خرید ترکیه تورارزان خرید از ترکیه
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 66
بازدید ماه : 177
بازدید کل : 23278
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1